زنجان- رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان زنجان گفت: از توزیع 5 هزار بسته تحصیلی در قالب پویش همکلاسی 4 در بین افراد کم برخوردار استان زنجان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۰۵۰۰
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ هادی توفیقی روز پنجشنبه در پویش همکلاسی مهربان ۴ با تاکید بر اینکه ایجاد شرایط برابر و مساوی برای تحصیل و شرکت در کلاس‌های درس با عنوان عدالت آموزشی و برابر از اهداف آموزش و پرورش و سازمان بسیج دانش‌آموزی است، افزود: یکی از وظایف و برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و افراد توانمند است تا این افراد در کنار قرار گرفتن کمک‌های مالی دانش آموزان نیازمند و خانواده آنها، اسباب تحصیل و آموزش آن‌ها نیز فراهم شود.

وی به تاریخچه فعالیت پویش همکلاسی مهربان اشاره کرد و گفت: با شیوع ویروس کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن معیشت اقتصادی خانواده‌ها و در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با همکاری مجموعه آموزش و پرورش، بسیج سازندگی، تشکل‌های دانش‌آموزی و خیرین در راستای تامین بسته‌های لوازم التحریر کمک آموزشی مومنانه و تشکیل و سازماندهی گروه‌های جهادی اقدام کرد.

توفیقی با اشاره به اینکه پویش همکلاسی مهربان ۲ در حدود ۳۰ هزار لوازم التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد، اضافه کرد: همچنین سال قبل نیز کمک‌ها به سمت اقلام کمک آموزشی و مومنانه رفته و در این راستا ۱۳ هزار اقلام کمک آموزشی بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز بیش از ۵ هزار بسته تحصیلی با همکاری کمیته امداد؛ قرارگاه خاتم و مجموعه‌های حمایتی بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع خواهد شد، افزود: امروز هم یک هزار و ۵۰۰ کوله تحصیلی توسط قرارگاه خاتم الانبیا و بسیج سازندگی توزیع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه از روز شنبه قریب به ۲۲۰ هزار دانش‌آموز در مدارس حاضر خواهند شد، اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم در آموزش دانش‌آموزان بحث تربیت است و در این حوزه برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است.

علی اسماعیلی با بیان اینکه پویش همکلاسی مهربان در آستانه نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید و آغاز بهاری دیگر از تعلیم و تربیت در حوزه معاونت پرورشی اجرایی می‌شود، اضافه کرد: هر حرکتی که در حمایت از دانش‌آموزان و کاهش دغدغه‌های آن‌ها انجام شود قطعا آینده‌ای بهتر را برای دانش‌آموزان رقم می‌زند.

وی تصریح کرد: یکی از لذت بخش‌ترین موضوعات برای دانش آموزان خرید لوازم مورد نیاز برای آغاز سال تحصیلی و حضور و همراهی با سایر دانش آموزان در مدرسه است، بر همین اساس دستگاه تعلیم و تربیت استان به همراه سایر نهاد‌ها حداکثر تلاش خود را می‌کند تا همه دانش آموزان با خاطره‌ای خوش سال تحصیلی خود را آغاز کنند.

ارسال نظرات